söndag 31 januari 2010

Gör en dekopagekruka.

Första projektet är lerkrukor som jag målar vita och sätter på blommiga servetter. till det behöver man en lerkruka servetter dekopagelack bred dekopagepensel.När man målat krukan och den har torkat,penslar man på lacket sen på med servetten. Man använder bara det yttersta lagret av servetten, där mönstret sitter. Servetterna brukar ha en kant med mönster, det river jag bort, det blir snyggare än att klippa, lacka krukan två tre gånger. Jag brukar inte plantera direkt i krukan, utan använda den som ytterkruka. Lycka till!

8 kommentarer:

  1. Matta virkad av tygtrasor tycker jag absolut att du ska göra, det är ju superfint!

    Supersnygga krukor, decoupage är ju nåt jag verkligen gillar, och rosor är favorit :-) Ja tur att du bara har dem som ytterkrukor, så de inte blir förstörda av fukt när du gjort dem så fina.

    Den där mössan ska jag försöka sticka, supersnygg! Måste bara bli klar med den jag gör nu, och det går inte så fort... jag är liksom inte nån van stickare, har i stort sett inte gjort nånting förut så det började ju med, hmmm, fel stickor, sen komma på hur man lägger upp och hur man gör aviga maskor. Och jag stickar bara en liten kort stund per dag, på väg till jobbet.

    SvaraRadera
  2. Tjopp!

    åh vad härligt med en pysselsida. Jag gillar!

    Dekoupage är så himla effektfullt och funkar på allt. har dock aldrig gjort på rätt sätt, med rätta lacket och så. Måste nog fara och inhandla material.

    Fin blogg du har:)

    SvaraRadera
  3. Åhhh sååå vackra krukorna blev!!! Ja jag häpnar!
    Ja hoppas du nu slipper stötarna från laptopen! Fy attan så ont det gjorde =)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. http://vindsromantik.blogspot.com/
    Jag med 2 bloggar.

    Hej
    Wow, så fina krukor, jag har bara sett dem än så länge, ska nu runt och kika mer på allt vackert du har.

    Ha en underbar Alla Hjärtans Dag
    /Maggan

    SvaraRadera
  5. Det var fina krukor! Tack för din trevliga hälsning hos mig. Det var bra att du lämnade den även fast du inte vill tävla för då hittade ju jag till dina båda sidor som jag fastnade för direkt! Vi ses igen!

    SvaraRadera
  6. Här ser också jag ut att fastna :)
    Verkligen bra!

    SvaraRadera
  7. Tack för intitten!
    Du verkar vara så pysslig så att sticka ett par sockor går nog som en dans för dej, sen då du prövar på det. Många år sen jag stickade och nu kan jag inte sluta... I dag kom jag på att det kanske skulle gå att sticka vantar också :)
    kram

    SvaraRadera
  8. Åh vilken mysig pysselsida! Kram Petra

    SvaraRadera